جوزا 11, 1397 13:05 Asia/Kabul
  • حماس: مقاومت و دفاع حق ملت فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد، مقاومت و دفاع حق ملت فلسطین است، اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند بر جنایات اشغالگران صهیونیست ضد ملت فلسطین در غزه سرپوش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش حماس روز پنج شنبه در بیانیه ای از همه نهادهای بین المللی و شورای امنیت خواست که تلاش های بیشتری برای مجازات اشغالگران به خاطر جنایاتشان و اتخاذ تصمیمات بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از حق ملت فلسطین در آزادی و استقلال داشته باشند.

جنبش حماس همچنین در این بیانیه از مواضع روسیه و کویت در برابر جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن قطعنامه پیشنهادی واشنگتن به شورای امنیت برای محکومیت شلیک موشک از غزه به فلسطین اشغالی تمجید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه (30 مه) قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره محکومیت حمله موشکی به سرزمین های اشغالی فلسطین را به علت مخالفت روسیه و کویت، رد کرد. 

جنگنده های رژیم صهیونیستی روز سه شنبه (29 مه) در چند نوبت پایگاههای مقاومت را در نوار غزه هدف حملات موشکی خود قرار دادند و مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی، چند موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

از سوی دیگر، هزاران فلسطینی از 30 مارس (10حمل)  چهل و دومین سالگرد «روز زمین» تاکنون در تظاهرات حق بازگشت که هر جمعه در مرز نوار غزه برگزار می شود، شرکت کرده اند که در این تظاهرات  تاکنون بیش از 120 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید و بیش از 13000 نفر زخمی شده اند.

کلیدواژه