جوزا 12, 1397 11:32 Asia/Kabul
  •  واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت «رزان النجار»

گروه‌ها و شخصیت‌های فلسطینی، ضمن محکوم کردن شهادت پرستار جوان فلسطینی ، توسط صهیونیست‌ها، بر ادامه راهپیمایی‌های حق بازگشت تاکید کردند.

منابع فلسطینی شامگاه جمعه گزارش دادند: «رزان النجار» Razan al-Najjar پرستار زن فلسطینی در دهمین جمعه از تظاهرات حق بازگشت در مرز باریکه غزه و سرزمین‌های اشغالی در حال کمک رسانی بود که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به شهادت پرستار 21 ساله فلسطینی تاکید کرد: حضور مردم باریکه غزه در تظاهرات حق بازگشت، دلیلی بر قدرت و اصرار مردم در مقابله با سیاست‌های رژیم اشغالگر و تجاوز آن‌ها است.

«اسامه القواسمی» سخنگوی جنبش فتح نیز تصریح کرد: شهادت "رزان النجار" بیانگر تفکر فاشیستی و تروریستی رژیم صهیونیستی است که بر پایه کشتار، نابودی و ظلم استوار است.

«علی ابو دیک» وزیر دادگستری فلسطین هم در بیانیه‌ای با محکوم کردن شهادت پرستار فلسطینی اعلام کرد: این اقدام، شاهدی بر جنایت‌های رژیم اشغالگر است و بیانگر سیاست ترور سازمان‌یافته اسرائیل در کشتار مردم فلسطین است.

همچنین، «جواد عواد» Javad Awad وزیر بهداشت فلسطین، شهادت پرستار فلسطینی را جنایت جنگی خواند و از جامعه جهانی خواست تا در حمایت از مردم فلسطین اقدام فوری و عملی انجام دهند.

در همین حال سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: طی ماه گذشته (مه)، 84 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و 6700 تن نیز زخمی شدند.

کلیدواژه