جوزا 13, 1397 08:18 Asia/Kabul
  • خاخام یهودی: تشکیل رژیم صهیونیستی مشروعیت مذهبی ندارد

سخنگوی جنبش ضدصهیونیستی "ناتوری کارتا" گفت: تشکیل رژیم صهیونیستی بدعت در دین یهود است و مشروعیت مذهبی ندارد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ "یسرائیل دیوید وایس" سخنگوی جنبش ضد صهیونیستی "ناتوری کارتا" ، ضمن تاکید بر جعلی بودن رژیم صهیونیستی افزود: در تورات صریحا تاکید شده است، قوم یهود که در تبعید است حق برپایی حکومت یهودی را نه تنها در فلسطین و نه در هیچ جای کره زمین ندارد.

وایس افزود: درهیچ جای دین یهود نیامده است که پایه‌ریزی این مذهب با کشتار و اخراج مردم از سرزمین مادریشان همراه باشد.

خاخام یهودی در مورد نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلافات منطقه‌ای تصریح کرد: یهودیان، صدها سال در میان مسلمانان در صلح و دوستی زندگی می‌کردند و رژیم صهیونیستی جنگ مذهبی را در خاورمیانه به راه انداخت که آثار آن همچنان ادامه دارد.

"دیوید وایس" با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس در 24 ثور، همزمان با روز نکبت تاکید کرد: اقدام دولت آمریکا یک تصمیم شیطانی بود که درگیری‌های میان دو قوم مسلمان و یهود را که صدها سال با یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌اند، تشدید کرده است.

سخنگوی جنبش ضد صهیونیستی "ناتوری کارتا"، در مورد کوتاهی رسانه‌های آمریکایی در انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی نیز گفت: در آمریکا، قانونی تصویب شده است که هرگونه انتقادی علیه اسرائیل را به اقدام ضد یهودی تفسیر می‌کند و نقض این قانون مجازات دارد و رسانه‌های آمریکایی از این مسئله بشدت هراس دارند.

"ناتوری کارتا" ، یک اقلیت یهودی ارتودوکس ضد صهیونیسم است؛ از این گروه با نام، سازمان اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم هم یاد می‌شود.

 

کلیدواژه