وزارت خارجه سوریه: آمریکا به حملات خود علیه غیرنظامیان سوری ادامه می دهد
(last modified 1397-03-15T21:24:24+00:00 )
جوزا 16, 1397 01:54 Asia/Kabul
  •  وزارت خارجه سوریه: آمریکا به حملات خود علیه غیرنظامیان سوری ادامه می دهد

وزارت خارجه سوریه روز سه شنبه در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان خاطرنشان کرد ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا به حملات خود علیه غیرنظامیان سوری ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه سوریه در این نامه تصریح کرد ائتلاف آمریکایی در روزهای اخیر محله های مسکونی در استان های حسکه، الرقه و دیرالزور سوریه را بمباران کرده است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد  در این حملات 22 غیرنظامی کشته و منازل و تاسیسات زیربنایی این استان ها ویران شده است.

وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه آمریکا با تروریست ها در استان های حسکه، الرقه و دیرالزور همکاری می کند تاکید کرد واشنگتن با کشتار غیرنظامیان و همکاری با گروه تررویستی داعش تلاش می کند بحران در سوریه ادامه یابد.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد ارتش این کشور تمام تلاش خود را برای ریشه کن کردن تروریسم در مناطق یاد شده، بکار خواهد بست.

آمریکا در سال های اخیر بارها به بهانه مبارزه  با گروه های تروریستی، غیرنظامیان را در سوریه و عراق هدف قرار داده است.

گروه نظارتی «ایروارز» که حملات ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا به عراق و سوریه را رصد می کند اخیرا اعلام کرد، حدود سه هزار غیرنظامی از سال 2014 تاکنون در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه کشته شده اند.

ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در دوران ریاست جمهوری اوباما با هدف ادعایی مبارزه با تروریست های مستقر در عراق و سوریه شکل گرفت. این در حالی است که بر اساس گزارش های رسمی، آمریکا و شرکای غربی و عربی این کشور از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی از جمله داعش به شمار می روند.

 

کلیدواژه