دستگیری رئیس بزرگترین باند جاسوسی عربستان در «الحدیدة» یمن
(last modified 1397-03-27T10:39:39+00:00 )
جوزا 27, 1397 15:09 Asia/Kabul
  • دستگیری رئیس بزرگترین باند جاسوسی عربستان در «الحدیدة» یمن

سرویس‌های امنیتی یمن موفق شدند با شناسایی یکی از بزرگترین باندهای جاسوسی ائتلاف سعودی در منطقه «تهامة» در «الحدیدة» یمن، سرکرده تکفیری آن را دستگیر کنند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه العالم، یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت: هدایت این باند جاسوسی را «عبدالله سطیح» متولد عربستان و یکی از فارغ‌التحصیلان مدارس تکفیری که یکی از سرکرده‌های بزرگ سازمانهای تکفیری فعال در راستای منافع آژانس‌های اطلاعاتی خارجی است، برعهده دارد. 

این منبع آگاه تاکید کرد، طی مدت تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، عبدالله سطیح به این ائتلاف خدمت می کرده است و از ارسال اطلاعات تا سربازگیری از مزدوران برای جنگ در صفوف متجاوزان و اداره جوخه‌های ترور دریغ نکرده است و اخیرا" بر فعالیت های دو باند بزرگ با 40 عضو نظارت داشته است. 

از سوی دیگر، فعالان شبکه های اجتماعی ویدئویی جدیدی را از داخل فرودگاه الحدیده منتشر کردند که نشان دهنده کذب بودن ادعای ائتلاف سعودی پیرامون سیطره بر فرودگاه الحدیده است.

شبکه های وابسته به نیروهای متجاوز آل سعود با پخش اخبار دروغین، مدعی شدند که بر فرودگاه الحدیده مسلط شده اند، این درحالیست که نیروهای ائتلاف در تلاش برای سیطره بر ساحل غرب یمن، خسارات و تلفات سنگینی متحمل شده اند.

کلیدواژه