تاکید گروه‌های مقاومت عراقی بر مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه
(last modified 1397-03-29T13:22:35+00:00 )
جوزا 29, 1397 17:52 Asia/Kabul
  • تاکید گروه‌های مقاومت عراقی بر مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه

"ائتلاف الفتح" و "گردان‌های حزب‌الله عراق" در بیانیه‌هایی جداگانه‌ای، حمله به نیروهای «الحشد الشعبی» نزدیک مرز سوریه توسط جنگنده‌های آمریکایی را محکوم و بر ازسرگیری مقابله با رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا در منطقه تاکید کردند.

یک جنگنده آمریکایی یکشنبه شب مقر نیروهای الحشد الشعبی که ماموریت دفاع از خط مرزی با سوریه را برعهده دارد، با دو موشک هدایت شونده هدف قرار داد که به کشته شدن 22 نفر و زخمی شدن 12 نفر دیگر منجر شد.

به گزارش روز دوشنبه العالم؛ «احمد الاسدی» سخنگوی ائتلاف الفتح، ضمن درخواست از دولت عراق برای حمایت از نیروهای الحشد الشعبی اعلام کرد: هدف قرار دادن نیروهای بسیج مردمی عراق توسط آمریکایی‌ها، به نفع استراتژی‌ تروریست‌ها و اهداف تکفیریها در عراق و منطقه است.

گردان‌های حزب‌الله عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا و رژیم اسرائیل در حالی مدعی مبارزه با تروریست‌های داعش در منطقه هستند که بارها از این تروریست‌ها حمایت کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنایت ائتلاف متجاوز آمریکایی، بدون پاسخ نخواهد ماند و اقدام مناسب علیه این جنایت انجام خواهد شد.

پیش از این جنبش «النجباء» عراق، از طرح جدید آمریکا برای دور کردن نیروهای «الحشد الشعبی» از مرزهای عراق با سوریه خبر داده و اعلام کرده بود که هدف از این اقدام وارد کردن مجدد تروریست‌ها به عراق است.

کلیدواژه