سرطان 02, 1397 14:21 Asia/Kabul
  • افشای دیدار ولیعهد عربستان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی «معاریو» از دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اردن خبر داد.

به گزارش ایرنا، «جاکی حوجی»  JACKIE HOGI تحلیلگر روزنامه صهیونیستی معاریو فاش کرد، دیدار محرمانه محمد بن سلمان و نتانیاهو در سفر دوشنبه گذشته (18 ژوئن) نتانیاهو به امان پایتخت اردن صورت گرفته است.

این تحلیلگر امورعربی گفت، یکی از دوستانش که در جریان این ملاقات بوده است، اطلاع داد که بن سلمان دیدارهایی با حضور «عبدالله دوم» پادشاه اردن و ملاقات هایی هم بدون حضور وی با نخست وزیر اسراییل داشته است.

حوجی افزود، ولیعهد عربستان، نتانیاهو را در قصر شاه اردن و در حاشیه سفر اخیر «جراد کوشنر» Jared Kushner و «جیسون گرینبلات» Jason Grinblat فرستادگان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا به اردن ملاقات کرده است.

کوشنر و گرینبلات از هفته گذشته سفر منطقه ای خود را با هدف گفت وگو با سران کشورهای عربی برای اجرای طرح آمریکایی "معامله قرن " آغاز و تاکنون به اردن ، مصر عربستان و قطر سفر کرده اند.

عربستان سعودی در دام «جاه طلبی های» محمد بن سلمان و سیاست های اسرائیل گرفتار شده است و برآیند این وضعیت، آشکار شدن بحران هویت در سیاست های آل سعود است، زیرا به جای تقویت روابط  با کشورهایی که فاکتورهای مشترک زبانی و مذهبی با آنها دارد، به دنبال گسترش روابط با رژیم صهیونیستی، دشمن اول مسلمانان جهان است.

کلیدواژه