سرطان 07, 1397 15:30 Asia/Kabul
  • درخواست توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها

شماری از مسئولان بین المللی طی کنفرانسی در کشور مغرب ، اعمال فشار جامعه جهانی به رژیم صهیونیستی برای توقف شهرک سازی و جنایات این رژیم علیه فلسطینی ها را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا ، «میروسلاو جینکا» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی درباره قدس در رباط ، پایتخت مغرب اعلام کرد ، ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از جمله قدس ، مانع اصلی برقراری صلح و اقدامی غیر قانونی به موجب قطعنامه های سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است که باید جلوی آنها گرفته شود .

مسئولان سازمان ملل در این کنفرانس اعلام کردند ، اوضاع در قدس بسیار نگران کننده است زیرا این شهر نه تنها برای فلسطین بلکه برای کل منطقه خاورمیانه و خارج از آن به عنوان یک نماد بزرگ به شمار می رود.

سعید ابوعلی رئیس بخش فلسطین اتحادیه عرب نیز از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و پایان دادن به اشغالگرهای این رژیم ، به تل آویو فشار بیاورند .

سعید ابوعلی خاطرنشان کرد، انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس نقض آشکار قوانین بین الملل و تهدیدی برای نظم جهانی و نیز جانبداری آمریکا از رژیم اشغالگر به شمار می رود.

ساخت شهرک های صهیونیست نشین درحالی انجام می شود که شورای امنیت سازمان ملل، 23 دسامبر 2016  به قطعنامه ای که هدف آن پایان دادن به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین است، رأی مثبت داد.

کلیدواژه