سرطان 17, 1397 09:25 Asia/Kabul
  • تقدیر دبیرکل جنبش انصارالله یمن از مواضع دبیرکل حزب الله لبنان/عبدالملک الحوثی: سیدحسن نصرالله مرد عمل است

دبیرکل جنبش انصارالله یمن شنبه شب در بیانیه‌ای از مواضع سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌ الله لبنان در حمایت از مردم یمن و رد تجاوزگری‌ ائتلاف سعودی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این بیانیه با تاکید بر اینکه ملت یمن موضع گیری صادقانه حزب الله لبنان و دبیر کل آن را فراموش نخواهد کرد|، تصریح کرد؛ سید حسن نصرالله، مرد سخن و عمل، ستاره‌ای درخشان در آسمان مکارم اخلاق و الگویی زنده برای ارزش‌های انسانی و اسلامی به شمار می‌رود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اخیرا در سخنانی با اشاره به مقاومت مردم یمن در مقابل ائتلاف شکست خورده سعودی تاکید کرد، ریاض و ابوظبی باید بدانند در برابر ملتی تسلیم ناپذیر قرار گرفته‌اند.

سید حسن نصرالله همچنین خطاب به نیروهای یمنی خاطرنشان کرد؛ ای کاش می‌توانستم در کنار شما باشم و بجنگم.

عربستان‌‌ با حمایت امارات، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از متحدانش از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان، امارات و متحدانشان در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان و امارات همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

کلیدواژه