سرطان 27, 1397 09:47 Asia/Kabul
  • حذف دروس اسلامی در مدارس عربستان

وزارت آموزش و پرورش عربستان با صدور بخشنامه‌ای برای همه مدارس این کشور، از حذف برنامه‌های درسی «بینش اسلامی» خبر داد.

به گزارش روزچهارشنبه العالم به نقل از پایگاه خبری القدس العربی ؛ وزارت آموزش و پرورش عربستان در این بخش نامه  اعلام کرد: طرح «آگاهی فکری، مصونیت و بینش اسلامی» که در قالب «بینش اسلامی» در مدارس تدریس می‌شد، لغو شده و به دنبال آن همه کمیته‌های مربوط به آن نیز منحل می‌گردد.

القدس العربی با اعلام اینکه، دولت عربستان این تصمیم  را در راستای اجرای طرح اصلاحات ولی‌عهد سعودی گرفته است افزود: وزارت آموزش و پرورش سعودی در پی لغو این برنامه‌های اسلامی قرار است که همه فعالیت‌ها را در قالب برنامه‌ای به نام «آگاهی فکری» به اجرا درآورد و این برنامه را اخیرا آغاز کرده است.

برنامه‌های دینی «بینش اسلامی» از سال 1969 میلادی در مدارس این کشور اجرایی شد و طی سال‌های گذشته بر طرح‌های اسلامی و مراکز برگزاری دروس دینی در دوره‌های تابستانی نظارت داشت که بر اساس این طرح جدید، فعالیت مراکز برگزاری دروس دینی در دوره‌های تابستانی نیز متوقف شده است.

وزارت امور اسلامی عربستان مدعی شده است ،این تصمیم با توجه با سخنان مبلغان و علمای دینی این کشور اجرایی می‌شود.

عربستان طی سال‌های اخیر شاهد به اصطلاح «اصلاحات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی» در چارچوب «چشم انداز 2030» به دستور محمد بن سلمان ولی‌عهد این کشور است .این اقدامات  بن سلمان  که در راستای  سیاستهای  جاه طلبانه و ماجراجویانه  وی صورت میگیرد باعث  تشدید چالشهای سیاسی بیشتر در عربستان  و منطقه  شده است.

کلیدواژه