اسد 13, 1397 15:07 Asia/Kabul
  • عملیات گسترده ارتش سوریه در حومه شمالی «حماه»

نظامیان ارتش سوریه طی عملیاتی گسترده، مواضع تروریست های تکفیری در حومه شمالی «حماه» را هدف حملات شدید خود قرار دادند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا؛ در این عملیات، ارتش سوریه مواضع تروریستهای تکفیری را در منطقه «تل هواش» در حومه شمالی «حماه» هدف قرار داد.

در این عملیات خسارت های فراوانی به تروریست های تکفیری وارد شد و شماری از آنها به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر، رسانه‌ها از قصد ارتش سوریه برای آغاز عملیاتی علیه داعش در صحرای شرقی «سویداء» در جنوب این کشور طی 48 ساعت آینده که از محور شمال شرقی آغاز خواهد شد و هدف آن تأمین امنیت مرزهای شرقی استان سویداء و پایان دادن به حضور عناصر داعش در آخرین پایگاهش در جنوب شرقی سوریه است، خبردادند.

ارتش سوریه برای این منظور ضمن تقویت مواضع خود در مرز شرقی استان سویداء به طول 100 کیلومتر و بسیج  بسیاری از نیروهای خود، بمباران هوایی به مواضع تروریست‌ها را آغاز کرده است.

گروه تروریستی داعش هفته گذشته با حمله به استان سویداء در جنوب سوریه، ۳۶ زن و کودک سوری را ربود. همچنین حملات گروه تروریستی داعش در 25 جولای به استان «سویداء» در جنوب سوریه به  قربانی شدن دستکم 250 نفر و زخمی شدن بیش از 180 نفر منجر شد. 

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده که با جانفشانی ارتش و مردم سوریه توطئه دشمنان ناکام مانده است.

کلیدواژه