الحوثی: وزارت خارجه آمریکا دستور کشتار کودکان یمنی را در ضحیان صادر کرده است
(last modified 1397-05-22T14:26:48+00:00 )
اسد 22, 1397 18:56 Asia/Kabul
  • الحوثی: وزارت خارجه آمریکا دستور کشتار کودکان یمنی را در ضحیان صادر کرده است

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز (دوشنبه)در سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر دانش آموزان جانباخته در صعده، گفت: آمریکا به دلیل تداوم کمک هایش به سعودیها مسئول اصلی این جنایت علیه کودکان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره؛ «محمد علی الحوثی» در این مراسم، کشتار کودکان را در ضحیان، تکرار جنایت آمریکایی‌ها در ژاپن و سایر کشورها عنوان کرد و گفت: جنایت علیه دانش آموزان یمنی ماهیتِ تروریستیِ متجاوزان سعودی و متحدان آنها را آشکار کرد. 

 محمد علی الحوثی افزود: اگر وزارت خارجه آمریکا دستور این کشتار را صادر نمی کرد، عربستان و افسران آمریکایی در اتاق های فرماندهی نمی توانستند مرتکب این جنایت شوند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین خاطرنشان کرد: یگان های موشکی یمن موجبات ترس و وحشت دشمن را فراهم کرده است و نیروهای یمنی به عملیات‌ خود علیه متجاوزان ادامه خواهند داد .

هزاران تَن از قشرهای مختلف مردم یمن امروز دوشنبه با حضور گسترده، پیکرهای دانش آموزان جان باخته در «صعده»، را تشییع و انزجار خود را از متجاوزان و در راس انها آمریکا ، اسرائیل و عربستان اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم شعارهایی علیه آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی سر دادند.

جنگنده‌های سعودی پنجشنبه‌ شب به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «ضحیان» در استان صعده یمن حمله کردند که 55 کشته و حدود 80 زخمی برجا گذاشت.