اسد 27, 1397 16:50 Asia/Kabul
  •  انصارالله یمن: روابط خارجی عربستان متشنج است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه روابط خارجی عربستان در حالت تنش قرار دارد گفت: عربستان سعودی با همسایگان خود از جمله قطر، عُمان، اردن و کویت مشکل دارد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری مهر به نقل از المنار؛ «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تاکید براینکه عربستان نتوانست ساختار ائتلافی را که ادعا می کرد حفظ کند اظهار کرد:  یمنی ها با تدابیری که اندیشیده اند، عناصر ائتلاف عربستان را باز هم غافگیر خواهند کرد.

عبدالسلام تصریح کرد: حمله ائتلاف سعودی به یمن باعث شد تا یمنی ها به دنبال افزایش توان نظامی خود در برابر دشمنان باشند وهدف قرار دادن ناو جنگی عربستان در عمق آبهای بین المللی یک تحول قابل توجه و پیامی به سعودی ها محسوب می شود.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن همچنین اعلام کرد: انصار الله یمن از هر طرح جدی برای گفت وگو با هدف پایان درگیری ها در یمن استقبال می کند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه