به هلاکت رسیدن بیش از 66 مزدور و نظامی سعودی
(last modified 1397-06-05T05:51:16+00:00 )
سنبله 05, 1397 10:21 Asia/Kabul
  • به هلاکت رسیدن بیش از 66 مزدور و نظامی سعودی

منابع خبری از به هلاکت رسیدن 66 مزدور و نظامی سعودی در عملیات نیروهای یمنی خبر دادند .

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین لبنان ،ارتش و کمیته های مردمی یمن روز یک شنبه ، محل تجمع مزدوران وابسته به ائتلاف خودساخته متجاوز سعودی را در منطقه الجبلیه در ساحل غربی یمن گلوله باران کردند که بر اثر آن بیش از 10 نفر از مزدوران به هلاکت رسیدند.

شبکه تلویزیونی العالم نیزاعلام کرد ،بیش از 56 نفر از مزدوران سعودی از جمله شش نظامی سعودی در 72 ساعت گذشته در عملیات تک تیراندازان یمنی در جبهه های مختلف به هلاکت رسیدند د.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن هم گزارش داد ،ارتش و کمیته های مردمی یمن یک دستگاه خودرو حامل گروهی از مزدوران  وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی را در جبهه الخلیفین در ناحیه خب و الشعف در استان الجوف در شمال یمن با بمب هدف قرار دادند و بر اثر آن همه سرنشینان این خودرو به هلاکت رسیدند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.