سنبله 12, 1397 15:49 Asia/Kabul
  •  ظریف: تروریست ها باید از ادلب خارج شوند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: سوریه در حال پاکسازی کامل تروریسم در این کشور است و باقی تروریست ها از جمله تحریرالشام (جبهه النصره ) باید از ادلب خارج شوند.

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» روز دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی دمشق در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: پس از پیروزی های خوب جبهه مقاومت علیه گروه های افراطی و تروریسم در سوریه زمان بازسازی این کشور فرا رسیده است و کشورهای متحد راهبردی سوریه در آن سهیم هستند.

وزیر امور خارجه ایران، خاطرنشان کرد: باید تمامیت ارضی سوریه حفظ شود و همه اقوام و گروه ها در این کشور به عنوان یک مجموعه زیر پرچم سوریه روند بازسازی را شروع کنند. 

ظریف، تصریح کرد: در اجلاس تهران که روز جمعه ( 16 سنبله) با مشارکت رئیسان جمهوری سه کشور ضامن توافقات آستانه برگزار خواهد شد، در مورد نحوه برخورد با بقایای گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره در منطقه ادلب رایزنی می شود.

وی همچنین با بیان اینکه در نشست تهران هماهنگی برای ادامه روند سیاسی آستانه و مقابله با تروریست ها در سوریه بررسی می شود، گفت: رسیدگی به امور انسانی و بازگشت آوارگان سوری به کشورشان آغاز شده و کشورهای همسایه نقش مهمی در این زمینه دارند.

ظریف امروز (دوشنبه ) وارد دمشق پایتخت سوریه شد. وزیر امور خارجه ایران بعد از استقبال رسمی از سوی «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه برای زیارت حرم حضرت زینب (س ) وارد منطقه زینبیه در حومه دمشق شد.

وزیر خارجه ایران قرار است با مقامات سوری از جمله «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کند.

 

کلیدواژه