سنبله 12, 1397 18:05 Asia/Kabul
  • لبنان خواستار نشست فوری اتحادیه عرب درباره آنروا شد

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز (دوشنبه) برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب را جهت تصمیم گیری در خصوص قطع کمک های آمریکا به آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطین (آنروا) خواستار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه های لبنانی؛ پیش از در خواست «نبیه بری»، وزارت خارجه این کشور هم  با صدور بیانیه ای تصمیم آمریکا در قطع کمک به آنروا را محکوم کرد و خواستار گفت و گو و تحرک کشورها برای مواجهه با این اقدامات از طریق برگزاری نشست ویژه اتحادیه عرب و نیز نشست هایی در حاشیه اجلاس پیش روی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شد.

«ریاض المالکی» وزیر امور خارجه فلسطین نیز از دیگر کشورهای عربی خواست وارد عمل شوند و آنروا را تأمین مالی کنند تا کسری بودجه ناشی از قطع کمک های آمریکا جبران شود.

«صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی ساف هم روز جمعه گفت: تصمیم آمریکا درباره قطع کمک به آژانس آنروا مغایر با حقوق بین الملل و همچنین قطعنامه سازمان ملل است .

وزارت خارجه آمریکا جمعه شب اعلام کرد، این کشور تمامی کمک‌های مالی به نهاد آنروا را که مسئول تأمین تسهیلات و ارائه کمک‌های انسانی به میلیون‌ها آواره فلسطینی محسوب میشود، قطع کرده است. 

آنروا دسامبر 1949 بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با هدف امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی تاسیس شد. آمریکا با  قطع کمکهایش به آنروا عملا" درصدد است با متوقف کردن فعالیتهای نهادهای بین المللی فعال در خصوص بحران فلسطین، زمینه را برای حذف موضوع  فلسطین فراهم کند.

 

کلیدواژه