سنبله 15, 1397 11:28 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه پاکستان: روابط ما با آمریکا تضعیف شده است

وزیر خارجه پاکستان چهارشنبه شب پس از دیدار با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری در اسلام آباد تصریح کرد، روابط کشورش با واشنگتن تضعیف شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «شاه محمود قریشی» Shah Mehmood Qureshi گفت: روابط پاکستان با آمریکا به حالت سکون درآمده است.

«پمپئو» ظهر چهارشنبه با استقبال سرد دولت پاکستان وارد اسلام آباد پایتخت این کشور شد.

وزیر خارجه آمریکا درحالی وارد اسلام آباد شد که برای استقبال از وی هیچ یک از مقامات عالیرتبه  پاکستان در فرودگاه «نورخان» حضور پیدا نکردند.

روابط آمریکا - پاکستان از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا تیره شده است. رئیس جمهور آمریکا بارها پاکستان را به پناه دادن به تروریست ها متهم کرده است. اسلام آباد اما این اتهام را رد کرده است.

دولت آمریکا روز شنبه هم با انتقاد از آنچه عدم همراهی پاکستان با راهبرد آمریکا در منطقه خواند، بسته حمایتی 300 میلیون دلاری اختصاص یافته به این کشور را لغو کرد.

این مبلغ بخشی از بسته پیشین اختصاص یافته به پاکستان است که «ترامپ» آن را در ابتدای سال جاری میلادی تعلیق کرده بود.

آمریکایی ها ادعا می کنند پاکستان با حمایت از گروه های تروریستی مستقر در افغانستان، باعث گسترش تروریسم و ناامنی در این کشور شده است.

این در حالی است که مردم و مقامات افغانستان معتقدند حضور آمریکایی ها در افغانستان موجب افزایش ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در این کشور شده است.