جنایت جدید ائتلاف سعودی؛ 15 یمنی کشته شدند
(last modified 1397-06-22T04:18:33+00:00 )
سنبله 22, 1397 08:48 Asia/Kabul
  • جنایت جدید ائتلاف سعودی؛ 15 یمنی کشته شدند

حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به حومه استان الحُدیده، غرب یمن، 15 کشته و بیش از 20 زخمی برجا گذاشت. 

به گزارش شبکه تلویزیونی یمنی المسیره؛ جنگنده‌های متجاوز سعودی چهارشنبه‌شب منطقه «فرزه صنعاء» و منطقه «الکشوبع»  نزدیک استان الحُدیده بمباران کردند و جنایت جدیدی را در غرب یمن رقم زدند.

در همین حال؛ وزارت دفاع یمن اعلام کرد: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله گسترده مزدوران سعودی را به مناطق و روستا‌ها در شمال شرق فرودگاه الحدیده، با شکست مواجه کردند.

وزارت دفاع یمن از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مزدوران سعودی در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: هشت دستگاه خودرو نظامی مزدوران سعودی به همراه سرنشینان آن منهدم شد.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد: عملیات نظامی نیرو‌های یمنی براساس برنامه در جبهه ساحل غربی و دیگر جبهه‌ها در برابر مزدوران سعودی ادامه دارد. 

رژیم سعودی با حمایت تسلیحانی آمریکا و بریتانیا از مارس 2015 به یمن حمله کرده و در میان؛ بارها زنان و کودکان یمنی را با سلاح‌های ممنوعه آمریکایی و انگلیسی قتل‌عام کرده است.  

پایگاه اینترنتی «میدل‌ایست‌آی» اخیرا نوشت: دولت بریتانیا نه‌فقط در جنایت‌های جنگی آل‌سعود در یمن همدست است، بلکه با تامین سلاح، مهمات و تجهیزات برای سعودی‌ها در جنگ یمن، نقش مستقیم دارد. 

کلیدواژه