پاکستان به‌دنبال گسترش همکاری انرژی با ایران 
(last modified 1397-06-22T06:16:25+00:00 )
سنبله 22, 1397 10:46 Asia/Kabul
  • پاکستان به‌دنبال گسترش همکاری انرژی با ایران 

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان بر اراده اسلام‌آباد برای گسترش همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی تاکید کرد.

به گزارش چهارشنبه‌شب ایرنا؛ «غلام سرور خان» وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان در دیدار سفیر ایران در اسلام‌آباد، با تشریح پیشینه دوستی و برادری دو کشور، حمایت‌های تهران از اسلام‌آباد را در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی ستود.

«مهدی هنردوست» سفیر ایران در اسلام‌آباد هم در دیدار با وزیر نفت پاکستان، با بیان روند مثبت مبادلات سیاسی و اقتصادی دوکشور، ابراز امیدواری کرد: مناسبات دوجانبه در زمینه انرژی نیز همگام با دیگر زمینه‌ها توسعه یابد.

«مهدی هنردوست» با برشمردن پیامدهای مثبت اقتصادی پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان و نقش آن در رونق هرچه بیشتر صنایع پاکستان، عملیاتی کردن این طرح را با اهمیت عنوان کرد.

همچنین در این دیدار، پیام تبریک «بیژن نامدارزنگنه» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به‌مناسبت انتصاب «غلام سرور خان» به عنوان وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان تقدیم وی شد.

ارزش مبادلات تجاری ایران و پاکستان با رسیدن به‌رقم یک میلیارد و 300 میلیون دلار در سال 2017، چهل درصد نسبت به دو سال قبل از آن افزایش یافته است.

طی چهار ماهه نخست سال‌ 2018 نیز صادرات کالاهای ایران به پاکستان با رشد 70 درصدی به 380 میلیون دلار رسید. 

کلیدواژه