سنبله 25, 1397 11:26 Asia/Kabul
  • بروجردی:تروریست ها در ادلب باید سلاح خود را زمین بگذارند

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: پاکسازی ادلب به طور کامل از تروریست ها یک ضرورت جدی و قطعی است و باید امنیت پایدار در آن برقرار شود.

«علاءالدین بروجردی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در گفت و گو با خبرگزاری مجلس با اشاره به موضوع  پاکسازی شهر ادلب،شمال سوریه، از اشغال تروریست‌ها،گفت: ادلب به عنوان یک نقطه مهم در سوریه باید هرچه سریعتر از تروریست‌ها پاکسازی شود تا مردم سوریه  و آوارگانی که سالها خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند، به کشورشان بازگردند.
بروجردی با بیان اینکه مردم ادلب باید از شر تروریست‌ها راحت شوند، افزود: سوءاستفاده تروریست ها و قراردادن مردم بی دفاع به عنوان سپر انسانی؛ با پشتیبانی حامیان آنها انجام می شود و آمریکایی ها تلاش می‌کنند با فضاسازی سیاسی و بین المللی و ایجاد خبر دروغین احتمال حمله شیمیایی به ادلب توسط دولت سوریه فضایی را ایجاد کنند که ادلب از تروریست ها تخلیه نشود.
نماینده مجلس شورای اسلایم ایران تصریح کرد: پاکسازی ادلب به طور کامل از تروریست ها در واقع یک ضرورت جدی و قطعی است و باید امنیت پایدار در آن برقرار شود.
ادلب در  شمال سوریه همچنان در کنترل عناصر مخالف و گروه های تروریستی است و دولت سوریه قصد دارد تا آن را از اشغال تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای منطقه و غرب خارج کند.
کشورهای غربی به ویژه آمریکا مخالف حمله ارتش سوریه به ادلب هستند و این اقدام سوریه را زمینه ساز قتل عام غیرنظامیان توصیف می کنند ولی هدف اصلی آنها جلوگیری از حمله و نجات تروریست هاست.

 

کلیدواژه