در سخنرانی روز عاشورا / نصرالله: اسرائیل بداند کار تمام شده و مقاومت موشک نقطه‌زن دارد
(last modified 1397-06-29T12:04:55+00:00 )
سنبله 29, 1397 16:34 Asia/Kabul
  • در سخنرانی روز عاشورا /  نصرالله: اسرائیل بداند کار تمام شده و مقاومت موشک نقطه‌زن دارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد این جنبش مجهز به موشک نقطه‌زن شده است و اگر رژیم صهیونیستی جنگ جدیدی تحمیل کند، با سرنوشتی روبه‌رو می‌شود که هرگز انتظارش را ندارد.

به گزارش رادیو دری، مراسم عزاداری روز عاشورا امروز (پنجشنبه) در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در آن به سخنرانی پرداخت. 

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، نصرالله دبیرکل حزب الله شعار «هیهات منا الذله» سر داد و بر ادامه مکتب و راه و روش امام حسین (ع) تأکید کرد.وی گفت: می‌دانیم که ادامه مسیر امام حسین (ع ) چیزی جز پیروزی، عزت و کرامت و آزادی نخواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله افزود: در خصوص موشک‌های نقطه‌زن و دقیق، اعلام می‌کنیم که  آنان هم بدانند. آنچه باید انجام می‌شده، انجام شده است. مقاومت امروز موشک‌های نقطه‌زن و غیرنقطه زن و امکانات و تسلیحات لازم را در اختیار دارد و اگر اسرائیل جنگی بر لبنان تحمیل کند با سرنوشتی روبرو خواهد شد که در هیچ روزی انتظار آن را نداشته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره ایران گفت: واجب است که در کنار ایران بایستیم، چند هفته بعد تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرا می‌شود. همه ما می‌دانیم که دولت آمریکا پیگیرانه تلاش می‌کند تا کشورهای دیگر را از خرید نفت را متوقف کنند، میدانیم که ایران از جانب آمریکا به یک دلیل روشن تحریم می‌شود.

وی ادامه داد : اول اینکه ایران ملتزم به دین ، جمهوریت ، استقلال ، حاکمیت و آزادگی‌اش است. چون ایران در سطح رهبر، دولت، مسئولان و مردم هرگز نمی‌پذیرد که بنده آمریکا شود و کسی استقلال در تصمیم‌گیری‌اش را مصادره کند. ایران می‌خواهد کشوری مستقل و آقا و آزاد و کریم و عزیز باشد اما محاصره و تحریم می‌شود. چون ایران در کنار کشورهای منطقه می‌ایستد و از حقوق آنان دفاع می‌کند و در مقابل طرح‌های سلطه‌جویانه تکفیری می‌ایستد، مورد هدف است. 

نصرالله تأکید کرد ایران در کنار فلسطین و مقابل اسرائیل و طرح آن ایستاده است، همانطور که در کنار لبنان ایستاده است تا خاک و سرزمین‌های عربی آزاد شود. ایران اولین کشوری بود که به ندای عراقی‌ها پاسخ داد وقتی که داعش تکفیری حمله کرد و مقدسات در خطر بود. جمهوری اسلامی ایران به مسائل مستضعفین پایبند است و این حق ایران بر گردن ماست که در کنارش باشیم.