دیپلمات پیشین پاکستان: سخنان روحانی خردمندانه و ترامپ احمقانه بود
(last modified 1397-07-05T07:55:59+00:00 )
میزان 05, 1397 12:25 Asia/Kabul
  • دیپلمات پیشین پاکستان: سخنان روحانی خردمندانه و ترامپ احمقانه بود

سفیر پیشین پاکستان در افغانستان، سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را خردمندانه و اظهارات رییس جمهوری آمریکا را جنون آمیز دانست.

«رستم شاه مهمند» (Rustam Shah Mohmand) شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد با مقایسه سخنان حسن روحانی و دونالد ترامپ در هفتاد وسومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت: سخنان ترامپ آن قدر دور از حقیقت و انتظار بود که مورد تمسخر بسیاری از حضار قرار گرفت.

سفیر پیشین پاکستان در افغانستان افزود: نطق حسن روحانی در نشست عمومی سازمان ملل توجه بسیاری را به خود معطوف کرد زیرا براساس اصول و منطق بود و مردم جهان را به سوی امنیت و ثبات در منطقه فرا خواند.

رستم شاه مهمند همچنین با اشاره به حمایت گسترده کشورهای اروپایی از توافقنامه برجام گفت: کشورهای اروپایی یکصدا از برجام حمایت کردند و تعهد خود را برای اجرای بدون نقص آن اعلام کردند زیرا واقعیت این است که هیچ کشوری به سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ اهمیت نداده و بسیاری از این کشورها به نقش مثبت ایران در مبارزه با تروریسم اذعان کردند. 

دیپلمات پیشین پاکستان همچنین خاطرنشان کرد، رییس جمهوری آمریکا در نشست عمومی سازمان ملل در فراخوانی کشورهای جهانی برای منزوی کردن ایران نه تنها باشکست روبرو شده است بلکه روشن بود که آمریکایها در این نشست منزوی شدند.