میزان 07, 1397 09:00 Asia/Kabul
  •  ابراهیم الجعفری: سخنان نتانیاهو در مورد حضور نیروهای ایرانی در عراق کذب است

«ابراهیم الجعفری» وزیر امورخارجه عراق جمعه شب در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل ادعاهای بی اساس نخست وزیر رژیم صهیونیستی را رد کرد و گفت: سخنان نتانیاهو در مورد حضور نیروهای ایرانی در عراق کاملا کذب است.

به گزارش ایرنا، «ابراهیم الجعفری» همچنین به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت : عراق بر موضع ثابت خود در خصوص مسئله فلسطین تاکید می‌کند و معتقد است که صلح تنها با خروج نیروهای اسرائیلی از تمامی سرزمین های اشغالی محقق می‌شود.

وزیر خارجه عراق بر مخالفت مجدد کشورش با تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت این کشور به قدس اشغالی و اعلام این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد.

وزیر امورخارجه عراق در ادامه به حضور نظامیان ترکیه در بعشیقه در شمال عراق واکنش نشان داد و گفت: بغداد قاطعانه تجاوز آنکارا به خاکش را محکوم می کند.

الجعفری درباره آزادسازی عراق از اشغال گروه تروریستی داعش نیز اظهار کرد: هرگز طرف هایی را که در کنار ما علیه گروه های تروریستی ایستادند، فراموش نخواهیم کرد.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت های مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان  با حمله به عراق، بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی شماری انجام داد. نیروهای عراقی اواسط نوامبر 2017 با کمک های مستشاری ایران موفق شدند شهر «راوه» Rawa در استان الانبار (غرب عراق) (آخرین پایگاه داعش در عراق)  را آزاد کنند. با آزادسازی این شهر عملا کار داعش در عراق تمام شد.

کلیدواژه