میزان 19, 1397 09:19 Asia/Kabul
  • آغاز عملیات امنیتی در الانبار علیه هسته‌های خفته داعش

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی عراق از آغاز عملیات امنیتی در استان الانبار واقع در غرب این کشور خبر داد.

به گزارش العالم، «یحیی رسول» سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد، عملیات تفتیش و حمله به هسته‌های خفته داعش در شهر الرمادی و اطراف آن به دستور حیدر العبادی نخست وزیر عراق و با نظارت و برنامه‌ریزی فرماندهی عملیات مشترک و هماهنگی بین فرماندهی عملیات الانبار و فرماندهی پلیس این استان، آغاز شد.

سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد، در ابتدای عملیات، همزمان به ۶۹ هدف تروریست‌ها اعم از انبار مهمات، پایگاه‌ها و خندق‌ها حمله شده است و نیروهای عراقی موفق شدند، ۴۳ مظنون را بازداشت کنند.

یحیی رسول تصریح کرد، یگان مهندسی نظامی ارتش عراق در این عملیات، ۲۵ بمب را خنثی و یک انبار بزرگ مهمات حاوی ۱۰۰۰ بمب را کشف کردند.

پیش از این «احمد نصرالله» معاون فرمانده عملیات «الحشد الشعبی» در محور غرب الانبار نیز از آغاز عملیات امنیتی گسترده برای تأمین امنیت صحرای غربی استان الانبار و پاکسازی آن از لوث وجود داعش خبر داده بود.

تاکنون مناطق مختلف عراق  از لوث وجود تروریست های داعش پاکسازی شدند، اما عناصر این گروه تروریستی تکفیری معمولا در مناطق دور و صحرایی الانبار به دلیل نبود امنیت لازم به صورت پراکنده حضور دارند.

کلیدواژه