میزان 19, 1397 13:58 Asia/Kabul
  • حرکت تیم ترور سعودی از فرودگاه تا کنسولگری برای قتل «خاشقجی»

فیلم دوربین مداربسته که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند صحنه‌هایی از ورود تیم 15 نفره سعودی از لحظه پیاده شدن از هواپیما تا ورود به ساختمان کنسولگری حکومت سعودی در استانبول برای قتل ادعایی «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را نشان می‌دهد.

«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد آل سعود از 9 روز پیش (سه شنبه 2 اکتبر) بعد از ورود به کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شد و بسیاری از منابع خبری ادعا کرده‌اند او توسط عوامل وابسته به رژیم آل‌سعود به قتل رسیده است.
به گزارش شبکه خبری العالم، روز چهارشنبه تصاویری از ۱۵ شخص از اتباع عربستان سعودی منتشر شد که یک ساعت پیش از ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه وارد این ساختمان شده و سه ساعت پس از ورود خاشقجی از آن خارج شده‌اند.
فعالان رسانه‌ای با بررسی هویت این ۱۵ نفر دریافته‌اند بسیاری از آنان افراد نزدیک به رژیم آل‌سعود و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هستند. 
یکی از این افراد «محمد سعد الزهرانی» نام دارد که از محافظان نزدیک بن سلمان است و قبلا در تصویری همراه با بن سلمان دیده شده است و به نظر می‌رسد از اعضای گارد محافظ سلطنتی است. 
در همین حال، هیات علمای عربستان ربوده شدن و قتل روزنامه نگار و نویسنده سعودی را جنایتی وحشیانه توصیف کرد که در تضاد با تمامی ارزش های ادیان و مذاهب و هنجارهای پذیرفته شده جهانی است.
هیات علمای عربستان از علما، روحانیون و نویسندگان خواست از کسانی که در مقابل طاغوت زمان کلمه حق بر زبان جاری می کنند، حمایت کنند.

کلیدواژه