میزان 26, 1397 13:30 Asia/Kabul
  • مرگ مشکوک یکی از اعضای تیم ترور خاشقجی

روزنامه ینی شفق ترکیه اعلام کرد: «مشعل سعد البستانی» یکی از اعضای تیم 15 نفره ترور که برای قتل «جمال خاشقجی» به استانبول اعزام شده بود، در یک تصادف ساختگی کُشته شد.

«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد آل سعود، 2 اکتبر (10 میزان) بعد از ورود به کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شد و بسیاری از منابع خبری اعلام کردند که او توسط عوامل وابسته به رژیم آل‌سعود به قتل رسیده است.

پس از این اتفاق، برخی رسانه‌های ترکیه تصاویر 15 نفر از اتباع عربستان سعودی را منتشر کردند که یک ساعت پیش از ورود "خاشقجی" به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه وارد این ساختمان شده و سه ساعت پس از آن خارج شده‌اند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ینی شفق ترکیه؛ «مشعل سعد البستانی» یکی از اعضای این تیم 15 نفره، در تصادف رانندگی مشکوک در ریاض پایتخت عربستان کشته شده است.

براساس این گزارش؛ البستانی 31 ساله که با درجه ستوان در نیروی هوایی پادشاهی عربستان به عنوان خلبان مشغول خدمت بود، با مرگی مشکوک، بخشی از اسرار ناپدید شدن "خاشقجی" را با خود دفن کرد.

روزنامه ینی شفق، تصادف منجر به مرگ "البستانی" را مشکوک و با هدف ساکت کردن و از میان برداشتن شاهدان قتل خاشقجی عنوان کرد.

کلیدواژه