عقرب 10, 1397 16:54 Asia/Kabul
  • انتقاد یمن از نگرش دوگانه سازمان ملل به جنایات عربستان

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از نگرش دوگانه سازمان ملل متحد در تشکیل کمیته تحقیق درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود و از سوی دیگر نادیده گرفتن مطالبات مکرر مردم یمن برای پیگیری جنایات سعودی‌ها، ابراز تاسف کرد.

به گزارش رادیو دری،«محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصریح کرد: مردم یمن، از هرگونه اقدام برای تحریم و مجازات قاتلان «جمال خاشقجی»روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی استقبال می کنند اما هم زمان انتظار دارند، سازمان ملل متحد به تحقق عدالت برای مردم یمن که از وحشی گری، اقدامات ترویستی کشورهای متجاوز و نادیده گرفته شدن بدترین فاجعه انسانی جهان به تنگ آمده‌اند، توجه داشته باشد.
«محمدعلی الحوثی» با تاکید بر این‌که سازمان ملل متحد به 5هزار مورد نقض حقوق بشر توسط ائتلاف آمریکایی- سعودی- اماراتی و هم‌پیمانانشان در یمن اعتراف کرده است،تشکیل کمیته های تحقیق بین المللی با هدف بررسی جنایات کشورهای عضو ائتلاف متجاوزان در یمن را  خواستار شد.
عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر در 3سال گذشته با تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور، تاکنون به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه