عقرب 11, 1397 12:52 Asia/Kabul
  •  برقراری امنیت کامل در مرزهای عراق و سوریه

«یحیی رسول» سخنگوی مرکز اطلاع رسانی اخبار امنیتی عراق از برقراری امنیت کامل در مرزهای عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی مرکز اطلاع رسانی اخبار امنیتی عراق روز پنجشنبه  با حضور در نقطه صفر مرزی عراق با سوریه گفت: نیروهای ارتش و الحشدالشعبی برای پاسخگویی به هرگونه تحرکات تروریستی در مرزهای مشترک دو کشور آمادگی کامل دارند.

همزمان «قاسم الاعرجی» رئیس سازمان امنیت ملی عراق  نیز عقب‌نشینی «نیروهای دموکراتیک سوریه» موسوم به قسد و گسترش تحرکات تروریست‌های داعشی در شرق دیرالزور(شرق سوریه)  را سوال برانگیز دانست.

پیش از این فرمانده عملیات الحشد الشعبی محور غربی الانبار از  تقویت حضور نیروهای مردمی در مرزهای عراق و سوریه خبر داده بود، به‌گفته وی در پی سیطره گروه تروریستی داعش بر برخی مناطق تحت سلطه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، الحشد الشعبی حضور خود را در مرز عراق و سوریه تقویت کرد.

پس از آنکه گروه تروریستی داعش در چند روز اخیر خود را به مرزهای سوریه و عراق رساند؛ ناظران اظهار کردند: این تحرکات در شرق سوریه و با همدستی آمریکا برای حفظ بقای داعش و حضور نظامی خود در سوریه انجام شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه هم روز پنجشنبه از کشف انبار مهمات کاملا آمریکایی وابسته به گروه تروریستی داعش حاوی نیم میلیون گلوله در حومه دیرالزور خبر داده بود.

 ارتش سوریه روز پنجشنبه  انبارهای مهمات و تسلیحات آمریکایی متعلق به گروه تروریستی - تکفیری داعش را در حومه "دیرالزور" ،مرز سوریه و عراق کشف و ضبط کرد.