هشدار سخنگوی وزارت حقوق بشر یمن درباره افزایش تلفات انسانی محاصره "الحدیده"
(last modified 1397-08-19T06:10:52+00:00 )
عقرب 19, 1397 10:40 Asia/Kabul
  • هشدار سخنگوی وزارت حقوق بشر یمن درباره افزایش تلفات انسانی محاصره

سخنگوی وزارت حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن، درباره احتمال افزایش شمار تلفات انسانی در استان‌های شمالی این کشور به دلیل ادامه محاصره ائتلاف سعودی ضد بندر "الحدیده" هشدار داد.

ائتلاف متجاوز سعودی‌ با پشتیبانی آمریکا، انگلیس و فرانسه از 13 ژوئن حملات گسترده‌ای را برای اِشغال بندر الحدیده، اصلی ترین مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به یمن را آغاز کرده است.
به گزارش رادیو دری، «طلعت الشرجبی» سخنگوی وزارت حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن، از سکوت جامعه جهانی برای ادامه عملیات نظامی ائتلاف سعودی ضد مردم یمن و بی توجهی به پیامدهای انسانی این تجاوز انتقاد کرد.
الشرجبی افزود: میلیون‌ها نفر از ساکنان استان های شمالی یمن نیازمندی های خود را از طریق بندر الحدیده تأمین می کنند و زندگی آنها اکنون در معرض خطر قرار دارد.
عربستان از مارس 2015 به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود را در منطقه دنبال کند.
صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اخیراً اوضاع انسانی در یمن را فاجعه بار خواند و اعلام کرد: سیستم بهداشت و درمان یمن بر اثر حملات سعودی ها نابود شده است.
ده‌ها کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه و ممانعت عربستان از ورود کالاهای بشردوستانه به یمن هر روزه جان خود را از دست می‌دهند.