دیپلمات پاکستانی: امریکا با تحریم اقتصادی نمی تواند ایران را تحت فشار قرار دهد
(last modified 1397-08-20T12:25:45+00:00 )
عقرب 20, 1397 16:55 Asia/Kabul
  • دیپلمات پاکستانی: امریکا با تحریم اقتصادی نمی تواند ایران را تحت فشار قرار دهد

یک دیپلمات پاکستانی گفت: آمریکا با اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ایرنا، سفیر پیشین پاکستان در ایران امروز در مقاله ای در روزنامه «دیلی تایمز» این کشور با تشریح سطح دامنه نارضایتی اقدام ضد ایرانی دونالد ترامپ در جهان نوشت، اتحادیه اروپا که از متحدان نزدیک آمریکاست، با تحریم های غیرقانونی واشنگتن مخالف است.

«آصف درانی» افزود: اقدام ضد ایرانی آمریکا به توافقنامه های بین المللی آسیب رسانده است و این بیانگر آنست که واشنگتن در بی ثباتی و ناامنی منطقه نقش مهمی دارد. 

این دیپلمات سرشناس پاکستانی  با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان به شرایط و مفاد برجام متعهد مانده است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش های متعدد خود مهر تاکید به پایبندی ایران بر برجام گذاشته است.

«دونالد ترامپ»، ماه می گذشته  خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج ان کشور از این توافق  بین المللی، تاکید کردند به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.