عقرب 27, 1397 19:11 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی قبایل یمنی برای تداوم مبارزه با متجاوزان سعودی

قبایل یمنی آمادگی خود را برای تدوام حضور در جبهه های جنگ در کنار نیروهای انصارالله برای مبارزه با ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کردند.

به گزارش روزیکشنبه المیادین؛ قبایل ارحب، بنی حشیش، همدان، نهم، سنحان، بلاد الروس و بنی بهلول یمن علاوه بر اعلام  آمادگی خود برای جنگ با نیروهای متجاوز سعودی افزودند: در صورت جدی بودن طرف سعودی برای انجام گفت و گوهای صلح در یمن، در این دور از گفت و گوها حضور می یابند.

«حمید عاصم» رئیس کمیته نیروهای مردمی یمنی نیز بر موضع ثابت قبایل یمن در این خصوص که مزدوران و متجاوزان سعودی مسئول فروپاشی اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی یمن هستند، تاکید کرد.

در همین حال، شهروندان استان «المهره» در جنوب شرق یمن، امروز با حضور در راهپیمایی، اقدامات ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان را در هدف قرار دادن غیرنظامیان یمنی، محکوم کردند.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 به‌ یمن حمله و سپس این کشور فقیر عربی را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه