قوس 04, 1397 18:17 Asia/Kabul
  • واکنش سوریه به حمله شیمیایی تروریست ها به

وزارت امورخارجه سوریه با ارسال نامه‌ های جداگانه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان، حملات شیمیایی گروه‌های تروریستی به برخی محله‌های شهر حلب را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه شنبه گزارش داد که تروریست‌ها در استان حلب اقدام به شلیک خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر به محله‌های "شارع النیل" و "الخالدیه" کردند که بر اثر این حملات دهها غیر نظامی بر اثر استنشاق این گاز مصدوم شدند.
وزارت امورخارجه سوریه روز یکشنبه با ارسال نامه های جداگانه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان تأکید کرد: "این اقدام تروریستی برآیند تسهیل در رساندن مواد شیمیایی به گروههای تروریستی مسلح است تا از آن ضد ملت سوریه استفاده شود."
در نامه وزارت امورخارجه سوریه آمده است: متهم کردن دولت سوریه به حملات شیمیایی سناریوهایی هستند که در اتاق های تاریک دستگاه جاسوسی برخی از این کشورها طراحی می شود.
وزارت خارجه سوریه همچنین با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئول حفظ صلح و امنیت بین الملل است، تدابیر بازدارنده و مجازات کشورها و نهادهای حامی تروریسم را خواستار شد.
«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز گفت: براساس اطلاعات اولیه  گلوله های حاوی کلر از خمپاره های 120 میلیمتری  و از منطقه تحت کنترل گروه تروریستی "جبهه النصره" در "ادلب" شلیک شده است.
تروریست‌ها پیشتر نیز در مناطق مختلف سوریه با استفاده از سلاح های شیمیایی، تلاش کردند دمشق را مسئول این حملات معرفی کنند تا از این طریق بهانه ای برای حمله نظامی غرب به سوریه فراهم شود که به دلیل افشاگری دقیق منابع خبری،  نقشه شوم تروریست ها ناکام ماند.
بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله بریتانیا و فرانسه  برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه