قوس 07, 1397 12:57 Asia/Kabul
  • مواضع تاریخی ملت‌های عربی در اعتراض به سفر بن‌سلمان

شورای عالی سیاسی یمن با قدردانی از مواضع ملت‌های عربی در همبستگی با یمنی‌ها، اعتراض شهروندان کشورهای تونس، الجزایر، موریتانی را نسبت به سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تاریخی دانست.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نخستین دور از سفرهای خارجی خود را از 22 نوامبر آغاز کرد و ریاض را به مقصد امارات، بحرین، تونس، مصر، الجزایر و موریتانی ترک کرد. همزمان با سفر ولیعهد سعودی، شهروندان برخی از کشورهای عربی اقدام به برپایی راهپیمایی در اعتراض به این سفر کردند.
به گزارش ایرنا،شورای عالی سیاسی یمن شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهروندان کشورهای مختلف با اقدام اعتراضی خود و برپایی راهپیمایی، بر اتحاد ملل عرب و خشم شهروندان این کشورها ضد تجاوزگری سعودی‌ها تاکید کردند.
شورای عالی سیاسی یمن، انزوا، مخالفت و تحریم مقامات عربستان و امارات را که مجری برنامه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها برای نابودی آرمان فلسطین در منطقه هستند، پیروزی ملت‌های عرب و مسلمان اعلام کرد.
شورای عالی سیاسی یمن همچنین از سازمان‌های بشردوستانه، احزاب و سازمان‌های آزادی‌خواه خواست، مواضع روشنی در قبال محاصره شهروندان یمنی، تجاوز به یمن و اِشغالگری خاک‌شان از سوی دشمنان اتخاذ کنند.

کلیدواژه