میزان 01, 1395 17:59 Asia/Kabul
  • بشار اسد واشنگتن را مقصر فروپاشی آتش‌بس دانست

 رئیس جمهور سوریه، آمریکا را مقصر فروپاشی آتش بس در این کشور دانست.

"بشار اسد" رئیس‌ جمهوری سوریه روز پنج شنبه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکیدکرد، سوریه آمادگی خود را برای پایبندی به آتش بس اعلام کرد، اما آمریکا و گروه‌های تروریستی، ترکیه و عربستان صریحا اعلام کردند که به آتش بس پایبند نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،بشار اسد افزود، آمریکا برای رسیدن به آتش بس در سوریه صادق نیست و اراده برای مبارزه علیه تروریستهای النصره یا داعش را ندارد، چراکه آمریکا معتقد است این گروه‌های تروریستی برگه‌ای دست این کشور است تا اهداف خاص خود را محقق کند.

رییس جمهوری سوریه درباره حمله امریکا به نیروهای ارتش سوریه گفت، من هرگز عمدی نبودن این حمله را قبول نمی کنم، چراکه همزمان با این حمله نیروهای داعش حملات خود را آغاز کردند و اینکه آنها چطور می‌دانستند که نیروهای آمریکایی مواضع نیروهای سوری را بمباران کرده‌اند و به سوریها حمله کردند.

بشار اسد با رد اتهامات مبنی بر اینکه جنگنده‌های روسی و سوری کاروان امدادگران را در حلب هدف قرار داده‌اند گفت: سوریه هیچ نفعی از این کار نمی برد و نیروهای سوری هرگز مانع ورود امدادگران و غذا به شهر نشدند.

رئیس جمهوری سوریه در خصوص موضع گیری آمریکایی ها درخصوص بحران سوریه گفت، آمریکایی ها در باره بحران سوریه دروغ می گویند، چراکه امریکایی ها قصدی برای پیوستن به روسیه برای مبارزه با تروریسم ندارند.

اسد افزود: کشورها و مسئولانی که از تروریستها مستقیما حمایت می کنند، خودشان می دانند که چه وقت صلح در سوریه برقرار می شود، زیرا آنها می دانند که چه وقت از حمایت خود دست بر می دارند.

 

 

کلیدواژه