سعد الحریری: اسرائیل همواره قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند
(last modified 1397-09-15T11:18:38+00:00 )
قوس 15, 1397 15:48 Asia/Kabul
  • سعد الحریری: اسرائیل همواره قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان، اقدامات رژیم صهیونیستی در تجاوز به حریم هوایی و دریایی لبنان را نقض آشکار قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی از سه‌شنبه گذشته در حال برگزاری عملیات نظامی در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان به بهانه تخریب تونل‌های حزب الله هستند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: دولت لبنان به حاکمیت خود و امنیت مرزهایش پایبند بوده است و این عملیات نظامی اسرائیل باید از سوی شورای امنیت سازمان ملل بررسی شود.

"الحریری" در این بیانیه، پایبندی لبنان بر قطعنامه 1701 و همکاری و هماهنگی تنگاتنگ بیروت و نیروهای ویژه سازمان ملل (یونیفل) را مورد تاکید قرار داد.

روز گذشته (چهارشنبه) نشستی سه‌جانبه میان «استفانو دل کول» Stefano Del Col فرمانده "یونیفل" در لبنان و افسرانی از ارتش لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی برگزار شد؛ در این نشست درباره عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی و عبور صهیونیست‌ها از مرز لبنان بحث و تبادل‌نظر شد.

لبنان همواره از نقض قطعنامه 1701 از سوی رژیم صهیونیستی انتقاد و شکایت‌هایی را در مجامع بین المللی تنظیم کرده است.

قطعنامه 1701 پس از تجاوز اسرائیل به خاک لبنان در سال 2006 در شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس تصویب شد که بارها توسط صهیونیست ها نقض شده است.

کلیدواژه