قوس 16, 1397 15:14 Asia/Kabul
  • حماس: رد قطعنامه ضدفلسطینی، یک سیلی به دولت ترامپ بود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) رد قطعنامه ضدفلسطینی در مجمع عمومی سازمان ملل را نشانگر مشروعیت آرمان فلسطین و شکست دیگری برای دولت آمریکا توصیف کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس بامداد جمعه در بیانیه ای، با تمجید از تلاش کشورها و طرف های مختلف برای مقابله با تصویب پیش نویس قطعنامه آمریکایی ضد حماس و گروههای مقاومت فلسطین اعلام کرد، این تلاش ها نشانه حمایت از حقانیت آرمان ملت فلسطین است و فلسطینیان با وحدت و همدلی می توانند با تمامی چالش ها مقابله کنند و توطئه ها و طرح های ارائه  شده ضد فلسطینیان را شکست دهند. 
دولت آمریکا روز پنج شنبه تلاش کرد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیش نویس قطعنامه ای را تصویب کند که به موجب آن، اقدامات حماس ضد صهیونیست‌ها را محکوم کند، اما این پیش نویس نتوانست دو سوم آرای مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به دست آورد.
پس از رد این قطعنامه، ایرلند پیش‌نویس قطعنامه دیگری را ارائه کرد که در آن بر لزوم پایان اشغالگری و شهرک‌سازی توسط صهیونیست‌ها تأکید شده است.
دولت آمریکا در ماه‌های گذشته از طریق فشارهای سیاسی، قطع منابع مالی و تهدید کشورها تلاش کرده تا سازمان ملل را از مسئله فلسطین منحرف کرده و کشورها را از تلاش برای حمایت از حقوق مردم فلسطین بازدارد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که بارها به حمایت بی‌دریغش از رژیم صهیونیستی افتخار کرده است، چند ماه پیش بی‌توجه به قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل قدس اشغالی را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را به قدس منتقل کرد.

کلیدواژه