قوس 17, 1397 16:00 Asia/Kabul
  • جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)
    جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سی و یکمین سالروز انتفاضه اول فلسطین بر حمایت از راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف آن تأکید کرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری «شهاب»؛ جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت سی و یکمین سالروز انتفاضه اول فلسطین تصریح کرد: مقاومت حق مشروعی است که تمام ادیان آسمانی و قوانین بین‌‌الملل آن را به رسمیت شناخته‌اند و آمریکا با زورگویی، توانایی محروم کردن فلسطینی‌ها را از این حق مشروع ندارد.

حماس در این بیانیه با اشاره به دلایلی که منجر به انتفاضه سنگ شد، تاکید کرد: دشمن صهیونیستی با حمایت آمریکا همچنان به جنایات خود ادامه می دهد و ملت فلسطین نیز به‌ دنبال دفاع از حق خود است.

جنبش حماس از کشورهایی که در سازمان ملل در کنار دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند، درخواست کرد، در مواضع خود بازنگری کرده و مواضع خود را با فلسطین همسو کنند. 

حماس تاکید کرد: تلاش برخی کشورها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، موفق نخواهد بود و ملت فلسطین در مقابل آن‌ها ایستادگی خواهد کرد.

انتفاضه اول فلسطین که به انتفاضه سنگ معروف است از 1987 آغاز شد و تا  امضای توافق اسلو در 1993 ادامه یافت؛ فلسطینی‌ها در این دوران برای دفاع از خود در مقابل رژیم صهیونیستی از سنگ استفاده می‌‌کردند. بر اساس آمار 1300 فلسطینی در انتفاضه سنگ به شهادت رسیدند.

 

کلیدواژه