مقام یمنی: هیچ نیروی ایرانی در یمن حضور ندارد
(last modified 1397-09-18T04:21:08+00:00 )
قوس 18, 1397 08:51 Asia/Kabul
  • مقام یمنی: هیچ نیروی ایرانی در یمن حضور ندارد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در مذاکرات صلح استکهلم سوئد روز شنبه ادعای ائتلاف متجاوز سعودی مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در یمن را بی پایه و اساس برشمرد.

به گزارش ایرنا، «عبدالملک العجری» همچنین ضمن رد اتهامات  ائتلاف متجاوز سعودی مبنی بر ایرانی بودن موشک های شلیک شده به عربستان تاکیدکرد، موشک های مورد استفاده کشورش در نبرد با متجاوزان کاملا بومی و در داخل یمن تولید می شود.

ائتلاف متجاوز سعودی از ابتدای تجاوز به یمن تاکنون بارها مدعی شده است جمهوری اسلامی ایران در یمن حضور داشته و به این کشور سلاح و موشک ارسال می کند؛ ادعایی که بارها از سوی مقامات یمنی تکذیب شده است.

مقامات یمنی همواره تاکید کرده اند قدرت دفاعی ارتش این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور  کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

 

کلیدواژه