جدی 01, 1397 19:29 Asia/Kabul
  •  حماس: هدف از

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) رژیم صهیونیستی را دشمن حقیقی فلسطین معرفی کرد.

«سامی ابوزهری» عضو ارشد جنبش حماس روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تأکید کرد، راهپیمایی‌"حق بازگشت" تا تحقق کامل اهداف فلسطینیان ادامه خواهد داشت، هر چند تاکنون این اهداف به صورت مطلوب محقق نشده است.
ابوزهری درباره نقشه آمریکا برای فلسطین موسوم به "معامله قرن" گفت، هدف از این معامله، عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و از بین بردن مسئله فلسطین است.
عضو ارشد حماس با اشاره به تلاش امریکا و رژیم صهیونیستی برای تبدیل این رژیم به یک طرف پذیرفته شده و مشروعیت‌بخشی به آن افزود، دشمن واقعی فلسطین، اسرائیل است و به همین دلیل فلسطینیان  معامله قرن را نمی‌پذیرند. 
ابوزهری تصریح کرد، ماهیت طرح آمریکا این است که حکومت فلسطین در باریکه غزه محصور بماند و حقوق ملت این کشور در کرانه باختری زیر پا گذاشته شود.
عضو حماس با تاکید بر نپذیرفتن هرگونه عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی و اسلامی، اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را در خصوص روابط تل‌آویو با کشورهای عربی کم اهمیت دانست و تأکید کرد نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر بحرانهای داخلی خود تلاش می کند اینگونه وانمود کند کشورهای عربی تحت کنترل او هستند .

 

کلیدواژه