عقب نشینی آمریکا از سوریه بیانگر جایگاه برتر ایران و روسیه
(last modified 1397-10-04T14:42:11+00:00 )
جدی 04, 1397 19:12 Asia/Kabul
  • عقب نشینی آمریکا از سوریه بیانگر جایگاه برتر ایران و روسیه

کارشناس هندی خروج نظامیان آمریکایی را از سوریه بیانگر جایگاه برتر جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سوریه دانست.

به گزارش روزسه شنبه باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "کانوال سیبال" گفت:  برتری‌ جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سوریه "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا را مجبور به عقب نشینی از سوریه کرده است.

این کارشناس هندی همچنین عقب نشینی آمریکا از سوریه را  به منزله واگذاری میدان به بازیگران مخالف آمریکا یعنی مسکو و تهران دانست و افزود: با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه امنیت در سوریه تقویت خواهد شد.

درهمین پیوند، "کی پی فابیان" دیپلمات بازنشسته هندی نیز با اشاره به اینکه واقعیت‌های ژئوپلیتیکی آمریکا را به خروج از سوریه مجبور کرد، افزود: خارج شدن نیرو‌های آمریکایی از سوریه با هدف به حداقل رساندن خسارت‌هایی است که آمریکا به علت شکست های پی درپی در سوریه متحمل شده است.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا 19 دسامبر 2018 (28قوس 1397) پس از 7 سال ناتوانی تروریست‌ها در سرنگون کردن دولت قانونی سوریه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی به زودی ازسوریه خارج خواهند شد.

بحران درسوریه ازسال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.