جدی 09, 1397 19:29 Asia/Kabul
  • تاسیس نیروی دریایی جدید توسط  الحشد الشعبی عراق

نیروی الحشد الشعبی عراق از اقدامات اولیه برای ایجاد یک نیروی دریایی جدید در چارچوب فرماندهی عملیات «صلاح الدین» خبر داد.

به گزارش العالم؛ فرماندهی مرکزی الحشد الشعبی امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: امور سازماندهی مربوط به ایجاد این نیروی دریایی در الحشدالشعبی با موفقیت انجام شده است.

ازسوی دیگر، «محمود مرضی» از فرماندهان «الحشد الشعبی» در استان «الانبار» درغرب عراق درباره  شمار نیروهای نظامی آمریکایی حاضر در پایگاه هوایی «عین الاسد» گفت: این پایگاه  پنج‌هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است و تجهیزات نظامی پیشرفته‌ توپخانه‌ای و زرهی در این پایگاه وجود دارد. 

وی تاکید کرد، شماری از نیروهای آمریکایی نیز پس از عقب نشینی از سوریه، به پایگاه‌های آمریکایی موجود در استان «اربیل» اعزام شده‌اند. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا  چهارشنبه شب در سفری از پیش اعلام نشده وارد عراق شد و در پایگاه "عین الاسد" در استان الانبار با نظامیان آمریکایی دیدار کرد وگفت: قصد ندارد نظامیان آمریکایی مستقر در عراق را از این کشور خارج کند.

نمایندگان پارلمان عراق نیز روز جمعه، خواستار رای گیری برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق شده و قرارشد تا نشست فوق العاده ای برای بررسی این موضوع در پارلمان ترتیب بدهند.

کلیدواژه