جدی 20, 1397 09:23 Asia/Kabul
  • اعتراض به سفر پمپئو با هواپیمای نظامی به عراق

سفر وزیر خارجه آمریکا با یک فروند هواپیمای نظامی به عراق هم اعتراض مردم این کشور را به‌دنبال داشته است. 

سفر روز چهارشنبه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به عراق با یک فروند هواپیمای نظامی و به همراه تعدادی از مستشاران و افسران ارتش آمریکا، مانند سفر شبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به استان الانبار، واکنش اعتراض‌آمیز عراقی‌ها را برانگیخته است.

بسیاری از کاربران فضای مجازی سفر پمپئو به عراق با یک فروند هواپیمای نظامی را با تعابیر مختلف توصیف کردند و مورد انتقاد قرار داده‌اند.

برخی کاربران آن را همچون سفر شبانه ترامپ به پایگاه نظامی در استان الانبار، غرب عراق، از سر ترس مقامات آمریکایی و برخی نیز آن را نشانه بی‌توجهی واشنگتن به حاکمیت ملی عراق و اهانت به ملت و دولت این کشور دانسته‌اند.

«کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز سفر پمپئو با هواپیمای نظامی را به مثابه تهدید ضد حاکمیت ملی عراق و اهانت به این کشور دانست.

«کریم المحمداوی» گفت: سفر پمپئو به بغداد با هواپیمای نظامی با هدف تحمیل و ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق و استفاده از خاک ان کشور انجام شده است.

وزیر خارجه آمریکا صبح چهارشنبه در بغداد جداگانه با «محمد الحلبوسی»، «برهم صالح» و «عادل عبدالمهدی»، رئیس پارلمان، رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرد. 

کلیدواژه