جدی 20, 1397 16:50 Asia/Kabul
  • اوضاع فاجعه‌بار اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

شورای حقوقی اسرا و آزادگان فلسطینی از شرایط فاجعه‌بار و دشوار اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در بازداشتگاه عتصیون Etzion خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از العهد؛ شورای حقوقی اسیران و آزادگان فلسطینی اعلام کرد: اسرای فلسطینی در سرمای شدید زمستان از کمبود پتو، لباس‌های زمستانی و کمک‌های پزشکی به شدت رنج می برند.

براساس این گزارش؛ اسرا لباس‌های بسیار نازکی بر تَن دارند و این درحالی است که اداره بازداشتگاه عتصیون، آن‌ها را از پتو، لباس‌های زمستانی و وسایل گرمازا محروم کرده است.

شورای حقوقی اسیران و آزادگان فلسطینی درباره ادامه بی‌توجهی اداره زندان‌های اسرائیل به زندگی اسرا و تحمیل شرایط سخت و ضرب و شتم آنها هشدار داد و افزود: اقدام صهیونیست‌ها برخلاف اصول حقوق بشر و قوانین و منشورهای بین المللی است.

به گزارش مرکز پژوهش اسیران فلسطینی در سال گذشته (2018) 5هزار و 700 فلسطینی از جمله 980 کودک و 175 زن به بهانه‌های مختلف بازداشت شده‌اند. 

وزارت امور اسیران فلسطینی در آخرین گزارش تفصیلی خود، سال 2018 میلادی را به عنوان بدترین سال برای اسیران فلسطینی معرفی کرد و آن را سال «مجازات گروهی» فلسطینیان نامید.

کلیدواژه