وزارت بهداشت یمن: سکوت سازمان ملل در برابر جنایات ائتلاف سعودی شرم آور است
(last modified 1397-10-30T12:57:46+00:00 )
جدی 30, 1397 17:27 Asia/Kabul
  • وزارت بهداشت یمن: سکوت سازمان ملل در برابر جنایات ائتلاف سعودی شرم آور است

وزارت بهداشت یمن با صدور بیانیه ای، سکوت سازمان ملل و نماینده آن در برابر جنایات نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در صنعا را محکوم کرد.

 جنگنده های رژیم سعودی شب گذشته (شنبه) صنعا پایتخت یمن را 24 نوبت هدف  حملات هوایی قرار دادند که به دنبال آن 3 نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند.

به گزارش روز یکشنبه العالم؛ وزارت بهداشت یمن دراین بیانیه تاکید کرد: مسئولیت قانونی انسانی و اخلاقی این جنایات  متوجه متجاوزان سعودی است.

این وزارتخانه سکوت بی وقفه سازمان ملل و کوتاهی در انجام وظایف انسانی و قانونی در برابر 30 میلیون یمنی را که  طی 4 سال در معرض کشتار قرار گرفته اند، شرم آور خواند و از همه آزادگان جهان و محافل بین المللی خواست به مسئولیت بشردوستانه خود در برابر مردم ستمدیده یمن عمل کنند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) دست یابند.

کلیدواژه