دلو 03, 1397 10:39 Asia/Kabul
  • تخریب 35 درصد اراضی کشاورزی فلسطین طی 19 سال اخیر

مرکز حقوق بشر فلسطینی "المیزان" روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی 19 سال اخیر حدود 35 درصد از اراضی کشاورزی فلسطینیان را تخریب کرده است.

به گزارش رادیو دری، در اساس گزارش مرکز حقوق بشر المیزان مستقر در باریکه غزه، رژیم صهیونیستی از سال 2000 حدود 35 درصد از اراضی کشاورزی در این باریکه را تخریب کرده است تا بخشی از سیاست‌های شهرک سازی خود را پیش ببرد. 

زمین‌های کشاورزی تخریب شده حدود 15 درصد از کل مساحت 365 کیومترمربعی اراضی کشاورزی  فلسطینیان در باریکه غزه را تشکیل می‌دهد.

مرکز غیر دولتی تحقیقات سرزمینی فلسطین نیز اخیرا اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در سال 2017 بیش از 900 هکتار از اراضی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن را با هدف احداث شهرک های صهیونیست نشین جدید مصادره کرده است.

رژیم صهیونیستی همواره بی توجه به خواست جامعه جهانی به ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین  ادامه می دهد و در این زمینه حمایت آمریکا را با خود دارد.

تمامی این شهرک‌ها سازی ها بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی هستند.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

کلیدواژه