حمل 20, 1398 09:10 Asia/Kabul
  •  واکنش عراق به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران

وزیر امور خارجه عراق در نخستین واکنش به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت که کشورش تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را رد می کند.

به گزارش ایرنا - محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه عراق دوشنبه شب در نخستین واکنش به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد که کشورش تحریم های تحمیلی آمریکا علیه ایران را نمی پذیرد و معتقد است این سیاست موجب تشدید تنش در منطقه خواهد شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم با محکوم کردن اقدام کاخ سفید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای تأکید کرد: آمریکا خود حامی تروریسم و تغذیه کننده جنگ ها و درگیری ها در منطقه است. این بیانیه می افزاید، حمایت آمریکا از اسرائیل گواه بارز جنایت های این کشور علیه بشریت است.

پیش از این وزارت امور خارجه سوریه هم در بیانه ای اقدام دولت "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرده بود.


آمریکا روز(دوشنبه) در اقدامی خصمانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد.درحالیکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقشی اساسی در مبارزه با گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا در منطقه دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مبارزه با گروه‌های تکفیری- تروریستی در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که مورد نظر "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا نیست.

کلیدواژه