حمل 22, 1398 09:31 Asia/Kabul
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیشتاز در مبارزه با تروریسم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در نامه‌ای به "ولادیمیر نوروف"، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای گفت:‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همواره پیشتاز مبارزه با تروریسم بوده است. 

"محمد کشاورز زاده" روز چهارشنبه در این نامه آورده است: با عنایت به برنامه همکاری سازمان همکاری شانگهای مبنی بر مبارزه با سه نیروی شیطانی تروریسم، افراط‌گرایی و جدایی‌طلب‎‏، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همواره در این عرصه در خط مقدم بوده است.

سفیر ایران در چین تصریح کرد: برخلاف آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن که همواره از انواع گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه غرب آسیا حمایت کرده‌اند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با نیروهای شیطانی دستاوردهای با ارزشی در شکست گروه‌های تروریستی از جمله داعش داشته است.

کشاورز زاده در نامه به دبیرکل سازمان همکاری شانگهای به اقدام "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا درباره تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و آورده است: مسلما نقش سازنده ایران در منطقه و موفقیت‌هایش در مبارزه با گروه تروریستی داعش، اصلی‌ترین علت این اقدام خصمانه آمریکا بوده است.

سفیر ایران در چین همچنین خاطرنشان کرد: براساس مقررات بین‌المللی هیچ کشوری حق ندارد بخشی از دولت یک کشور دیگر را گروهی تروریستی قلمداد کند و باید در نظرداشت تثبیت و نهادینه شدن چنین اقدام خودسرانه یکجانبه می‌تواند تبعات خطرناکی برای همه دولت‌های دارای حق حاکمیت مستقل به دنبال داشته باشد.

دولت آمریکا روز دوشنبه در ادامه اقدامات ضد ایرانی و سیاست فشار بر نیروهایی که از طریق مبارزه با گروه‌های تروریستی، واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست به اصطلاح گروه‌های تروریستی خود گنجاند. 

شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا، نیروهای نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا (سنتکام) و همه نیروهای وابسته به آن را "گروه تروریستی" معرفی کرد.

کلیدواژه