حمل 26, 1398 15:35 Asia/Kabul
  • هشدار حزب‌الله درباره عواقب خطرناک « معامله‌ قرن»

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله درباره پیامدهای خطرناک توطئه آمریکا برای حذف مسئله فلسطین موسوم به «معامله‌ قرن» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیخ «نبیل قاووق» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله روز دوشنبه تصریح کرد: عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و دشمن صهیونیستی بهایی است که اعراب  قبل از طرح معامله قرن به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی می پردازند.

عضو ارشد حزب الله گفت: به رسمیت شناختن حاکمیت دشمن صهیونیستی بر قدس و جولان اشغالی از سوی آمریکا، دستاوردی برای نتانیاهو است که در ارتباط با معامله قرن به دست می آورد.

شیخ قاووق تاکید کرد: هیچ کس در لبنان از خطرات و پیامدهای معامله قرن در امان نخواهد ماند و خطرات اسکان آوارگان فلسطینی در معامله قرن افزایش یافته و تهدیدهای دشمن علیه نفت و ثروت های لبنان روز به روز بیشتر می‌شود.

براساس طرح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» که در حمایت از اسراییل مطرح شد، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین فقط مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت. 

 

کلیدواژه