ثور 06, 1398 14:34 Asia/Kabul
  • تاکید رییس جمهوری سریلانکا بر دستگیری فرد مرتبط با داعش

رییس جمهور سریلانکا بر ادامه تلاش های پلیس این کشور برای دستگیری افراد مرتبط با گروه تروریستی داعش در سریلانکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ماتریپالا سیریسِنا» Maithripala Sirisena روز جمعه اعلام کرد، پلیس این کشور به دنبال دستگیری 140 فرد مرتبط با گروه تروریستی داعش در سریلانکا است.

"مایتریپالا سیریسنا" از پیروان مذاهب مختلف در این کشور نیز خواست با توجه به افزایش نگرانی‌های امنیتی، از حضور در مراکز مذهبی از جمله مساجد و کلیساها خودداری کنند.

رییس جمهوری سریلانکا  خطاب به مسلمانان گفت: بهتر است در روز جمعه نماز جمعه برگزار نشود.

دولت سریلانکا نیز به دلیل نگرانی های امنیتی ناشی از احتمال حملات تروریستی مجدد برگزاری نماز جمعه این هفته را  لغو کرد.

رسانه های سریلانکا نیز روز جمعه اعلام کردند، پس از وزیر دفاع این کشور، رییس  پلیس سریلانکا هم  در پی وقوع حملات تروریستی "کلمبو" از مقام خود استعفا کرده است.

ارتش سریلانکا نیز روز جمعه اعلام کرد، حدود ده هزارنظامی در این کشور برای جستجوی عاملان و تأمین امنیت مراکز مذهبی به‌کار گرفته‌شده‌اند.

صبح روز یک شنبه (21 آوریل) هشت انفجار بمب، همزمان با  برگزاری مراسم "عید پاک" در چند کلیسا و هتل  در شهر "کلمبو" پایتخت سریلانکا به وقوع پیوست.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفته است.

مقامات سریلانکا ابتدا شمار قربانیان حملات تروریستی در سریلانکا را 359 نفر اعلام کردند اما وزارت دفاع این کشور روز جمعه اعلام کرد، شمار قربانیان حملات تروریستی "کلمبو"   253 نفر بوده است.

در این حملات تروریستی صدها نفر هم زخمی شدند.

تاکنون بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، حملات تروریستی سریلانکا را محکوم کرده اند.

کلیدواژه