کشته شدن 9 شهروند یمنی در حمله سعودی‌ها
(last modified 1398-02-21T06:00:20+00:00 )
ثور 21, 1398 10:30 Asia/Kabul
  • کشته شدن 9 شهروند یمنی در حمله سعودی‌ها

حمله توپخانه‌ای و موشکی نظامیان متجاوز و مزدوران سعودی به مناطق مسکونی یمن 9 کشته بر جای گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، نظامیان متجاوز، شامگاه جمعه با توپخانه و سلاح‌های سنگین خانه‌های شهروندان یمنی واقع در منطقه الحالی Al Hali استان الحدیده را هدف قرار دادند که بر اثر آن یک کودک کشته و یک تَن دیگر نیز زخمی شد. 

المسیره در خبر دیگری اعلام کرد: شماری از شهروندان یمنی در حمله موشکی و توپخانه‌ای مزدوران سعودی به مناطق مسکونی شهر «قعطبه» Qa'tabah در استان الضالح Dhale کشته و زخمی شدند. 

منابع محلی اعلام کردند، در این حمله 2 خانه بر سر ساکنانش ویران شد که بر اثر آن دست‌ِکم هشت شهروند یمنی کشته و شماری نیز زخمی شدند که اکثرشان زن و کودک هستند.

روز گذشته نیز متجاوزان سعودی، 19 گلوله توپ به خانه‌ها و دارایی‌های شهروندان یمنی در حومه شهر الدریهی در استان الحدیده شلیک کردند؛ در این حمله پنج خانه در روستای الشجن تخریب شد. 

عربستان و امارات از سال 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

ائتلاف متجاوز سعودی و متحدانش تاکنون پس از کشتار هزاران غیرنظامی و ویران کردن زیرساخت های یمن، با مقاومت مردم این کشور نتوانستند به اهداف زیاده‌خواهانه خود دست یابند.

کلیدواژه